Category Archives: Auto’s en Motoren

Van T-Ford tot Puma

Het Amerikaanse Ford is al jaren populair in Nederland. Met modellen als de Ford Fiesta, Focus, Puma en Kuga heeft Ford voor iedereen wat.

Ford staat bekend als leverancier van auto’s met uitstekende wegligging en motoren. Niet alleen de techniek van Ford is hoogwaardig, ook het rijcomfort en interieur van Ford is een kwaliteit.

Geschiedenis

De Ford Motor Company werd in 1903 opgericht. In 1908 verwezenlijkte oprichter Henry Ford zijn droom om een betaalbare, zuinige en betrouwbare auto in productie te nemen. Dat was de T-Ford. De auto was een groot succes.

In productie van 1908 tot 1927. Met 15,5 miljoen verkochte exemplaren was hij jarenlang de recordhouder als het om verkochte aantallen gaat. Vanaf 1932 tot 1981 had Ford een assemblagefabriek in Nederland.

T-Ford

Met de T-Ford introduceerde Ford de lopende band voor massaproductie van auto’s. Hiermee kon de prijs van de Ford Model T dalen waardoor de populariteit bleef voortduren.

Ford Motor Company

Ford Motor Company heeft een turbulente geschiedenis gehad. Zo werden Jaguar, Land Rover, BMW en Volvo overgenomen en later weer van de hand gedaan. Naast Ford heeft Ford Motor Company ook het luxemerk Lincoln onder zijn hoede.

Ford Modellen van nu

De combinatie van prima rij-eigenschappen, gebruiksgemak en luxe voor een alleszins redelijk maandbedrag maakt Ford nog steeds aantrekkelijk.

Goede Ford verkopen in Nederland

Het marktaandeel van Ford in Nederland is erg goed. Het merk staat al tientallen jaren steevast in de top vijf van meest verkopende automerken in Nederland.

Ford Fiesta

De Fiesta is al jarenlang een begrip in het aanbod van Ford. De nieuwe Fiesta is daar uiteraard geen uitzondering op. 

De nieuwe Ford Fiesta heeft een elegant design, innovatieve technologieën aan boord en soepele motoren. De Fiesta levert meer technologieën dan je verwacht van een compacte auto.

De vloeiende lijnen en het aerodynamische uiterlijk maken de Ford Fiesta een stijlvolle, moderne en opvallende verschijning.

Het formaat van de Fiesta is door de jaren heen nauwelijks veranderd. Hij biedt alle inzittenden voldoende ruimte.

Ford Fiesta Private Lease is de goedkoopste manier om in een nieuwe Ford te rijden.

Ford Puma 

Bijna twintig jaar na de lancering van de allereerste Ford Puma is hij weer mateloos populair. Ook Ford Puma Private Lease is populairder dan ooit.

De nieuwe Puma is helemaal van deze tijd. De nieuwe Puma is een compacte cross-over met een grote wielbasis die het SUV-gevoel benadrukt. De Ford Puma staat op een verlengde versie van het Fiesta platform. De typische compacte crossover-proporties zorgen voor een verhoogde rijhoogte. 

De nieuwe Ford Puma luidt een nieuw hoofdstuk in, in de designidentiteit van Ford met charismatische stijlelementen. De Ford Puma kenmerkt zich door een lage en aflopende daklijn, sportief gevormde bumpers, en opvallende wielkasten. Ook de koplampen versterken de eigentijdse looks. De Puma beschikt u over allerlei innovatieve functies die het rijden comfortabel maken.

De Puma is uitgerust met geavanceerde rijhulpsystemen die een eenvoudigere en minder stressvolle rijervaring bieden. Ford Puma Private Lease is vanaf de start populair.

Ford Focus

De nieuwe Focus is ruimer, verfijnder, comfortabeler en beschikt over innovatieve technologieën. De Focus is gevormd volgens de nieuwe ‘human-centric’ designtaal van Ford.

De lange motorkap en de vloeiend gevormde spatborden zorgen voor een sportieve en elegante uitstraling.

Als je een nieuwe Ford Focus wil rijden, maar niet al je spaargeld wil uitgeven, dan is Ford Focus private lease een interessante optie.

Ford heeft bijna zeven miljoen Focus-auto’s verkocht in Europa en meer dan 16 miljoen over de hele wereld sinds de sinds de introductie in 1998.

 

https://leaseauto.nl/private-lease/ford/
Wapngo

De Opel Geschiedenis

Wat ooit begon als naaimachine fabrikant is uitgegroeid tot een van de bekendste automerken. Na roerige tijden is Opel nu weer helemaal op de weg terug.

Geschiedenis

De geschiedenis van Opel start in 1862. Het bedrijf produceerde toen naaimachines en fietsen. Pas zesendertig jaar later werd de eerste Opel auto geproduceerd.

Ondernemen bij de Opel-familie Opel in het DNA. Het begint bescheiden, maar groeit snel. In eerste instantie ligt de focus op de productie van naaimachines. Dat gaat ze goed af. In veertig jaar tijd bouwt Opel meer dan één miljoen naaimachines.

In 1886 wordt begonnen met de productie van fietsen. Ook dat verloopt voortvarend. In de jaren twintig is Opel de grootste fietsen producent ter wereld.

In 1898 start Opel met de productie van auto’s. De achterwielen worden dan nog door een ketting aangedreven. Het sturen gaat via een hendel. De voorste en achterste passagiers gezellig tegenover elkaar.

 In de jaren twintig begint Opel auto’s te produceren die betaal zijn voor een groter publiek. Zo is de Laubfrosch uit 1924 populair bij huisartsen.

Al in 1929 ten tijde van de financiële crisis verwerft General Motors 80% van de Opel. Twee jaar later wordt Opel volledig overgenomen. De groei gaat dan snel. In het begin van de jaren veertig is Opel uitgegroeid tot de grootste autoproducent van Duitsland.

In 1963 wordt de Kadett geïntroduceerd. De Kadett groeit uit tot een van de populairste auto’s ooit. Het succes van de Opel Kadett gaat de hele wereld over. In de Amerika wordt hij verkocht als Chevrolet, in Azië als een Isuzu en in de UK als Vauxhall.

In 2017 verkoopt General Motors Opel aan PSA. Het concern achter Peugeot en Citroën. In 2021 volgt een fusie met Fiat-Chrysler. Het fusiebedrijf krijgt de nieuwe naam Stellantis. Het is nu het vierde autoconcern ter wereld na Volkswagen, Toyota en Renault-Nissan. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam.

Nieuwe Opel Modellen

De 3 nieuwste Opel-modellen zijn de Corsa, Mokka en Crossland. Via Opel Private Lease zijn ze alle drie voordelig te rijden voor een vast bedrag per maand.

Opel Corsa

Als sinds 1982 is de Opel Corsa een ideale pittige stadsauto. De nieuwe Corsa staat in het teken van innovatie en technologie. Hij is voorzien van technologische snufjes die alle ritten aangenamer, comfortabeler, duurzamer en veiliger maken. Zo is hij leverbaar met Active Lane Keep Assist, Cruise Control met snelheidsbegrenzer, verkeersbordherkenning en nog veel meer. Via Opel Corsa Private Lease is mogelijk om zowel de benzine als de elektrisch aangedreven Corsa te rijden voor een vast bedrag per maand.

Mokka

De nieuwe Mokka valt op door de dynamische looks die voortkomen uit de nieuwe designfilosofie van Opel. Onderdeel daarvan is bijvoorbeeld de Vizor, hét nieuwe design-kenmerk op de voorkant van de Mokka. Of de elegante sierlijst die in één vloeiende beweging van de motorkap langs de bovenkant van de zijramen naar de achterklep loopt. 

Het interieur is harmonieus, licht en ruim. Hij is uitgerust met geavanceerde technologie die elke rit comfortabeler en veiliger. Via Opel Mokka Private Lease is het mogelijk om voor een vast bedrag per maand zorgeloos in een nieuwe Mokka te rijden.  Je hebt dan geen onverwachte kosten en gedoe. Ook de Mokka is zowel met benzinemotor als elektromotor te leasen.

Crossland

In de woorden prachtig én praktisch is nieuwe Crossland samen te vatten. Ook de nieuwe Opel Crossland is ontworpen op basis van de nieuwe designfilosofie van Opel. Net als alle nieuwe modellen is de praktische Crossland SUV direct herkenbaar als Opel door het nieuwe familiegezicht ‘de Vizor’.  Het is mogelijk om de nieuwe Crossland voordelig te rijden via Opel Crossland Private Lease.

https://leaseauto.nl/private-lease/opel/
Wapngo

Autobelettering: een slimme manier van marketing

Lokaal en in een groter gebied opvallen

Als ondernemer is het van cruciaal belang om goed zichtbaar te zijn in de directe omgeving en op een slimme manier aan marketing te doen. Een van de gebieden waar u moet zien op te vallen, is de directe omgeving rond uw bedrijf. Daar zitten namelijk veel potentiële klanten voor uw bedrijf, zeker als u een winkel, klussenbedrijf of ict-onderneming heeft. Maar ook in een breder gebied wilt u natuurlijk naamsbekendheid opbouwen om voldoende klanten te werven. Door te kiezen voor autobelettering kunt u op een slimme manier zorgen dat uw bedrijf zowel lokaal als in een groter gebied bekend wordt. Hoe werkt dit precies En welke voordelen heeft autobelettering als reclamemiddel?

Een groot bereik

Uw bedrijfsbusje of zakelijke auto van belettering voorzien, betekent dat u een groot bereik creëert. Zeker als u (en/of uw personeel) veel op de weg zit, zorgt autobelettering ervoor dat met name tijdens kantooruren veel mensen kennismaken met uw bedrijf. Medeweggebruikers krijgen voortdurend uw bedrijfsnaam, logo en/of website te zien en raken zo vertrouwd met uw onderneming. Niet voor niets zitten vooral jonge mensen en mensen van middelbare leeftijd veel in de auto. De gemiddelde Nederlander rijdt wekelijks zo’n vijf tot acht uur. Kortom: een auto met reclamebelettering valt op en wordt door veel mensen gezien.

Op onverwachte momenten aan marketing doen

Een groot pluspunt van reclame op uw bedrijfsauto(‘s) laten drukken, is het feit dat u op onverwachte, ogenschijnlijk niet-productieve momenten ook reclame maakt voor uw winkel, klussenbedrijf of andere onderneming. Als u in de file staat bijvoorbeeld. Maar ook als uw auto ergens geparkeerd staat, lopende de dag, zien voetgangers en fietsers de reclame op uw wagen. En zelfs buiten kantooruren om en in het weekend maakt u met uw bedrukte auto nog volop p.r. voor uw bedrijf!

Een eenmalige investering

Een van de voordelen van autoreclame is dat u maar één keer hoeft te investeren. Nadat de reclame op uw auto is aangebracht, heeft u geen verdere kosten meer. Eén keer investeren, langdurig profiteren dus!