Het komt bij iedere ondernemer of vertegenwoordiger bekent voor dat je tijdens een vergadering zit en de telefoon gaat een aantal keer over. De inkomende oproepen zorgen er voor dat jij uit je rol raakt en niet meer geconcentreerd aan de vergadering kan deelnemen, onbewust ga je piekeren over het telefoontje dat niet opgenomen kon worden. Misschien is het wel een potentiele klant die een grote deal wilt maken, doordat je de telefoon niet op kon nemen is de deal mis gelopen. Het kan ook zijn dat het een huidige klant belde en benieuwd was hoe het met jou ging. Toch zijn er veel situaties dat een potentiele klant wordt gemist door het niet opnemen van de telefoon. Het gevolg is dat degene naar de concurrent zal gaan en als bedrijf wil je dat als laatste. In sommige gevallen kan het enkele jaren duren voordat de huidige of potentiele klant is terug gewonnen, vooraf moeten veel acties ondernomen worden om te kunnen overtuigen. Het mislopen van klanten kan voor een bedrijf van grote invloed zijn, het is daarom belangrijk om de inkomende oproepen te beantwoorden. Het is belangrijk dat het opnemen van de telefoon op ieder moment van de dag kan en niet alleen op de gewenste momenten. Het is verstandig om een personeelslid op de telefoon te zetten, het kan vergeleken worden met een receptionist. Niet ieder bedrijf heeft de middelen om een personeelslid zodat degene de telefoon kan opnemen, de belangrijke taken en werkzaamheden mogen in een bedrijf niet vergeten worden. Het bedrijf bizziphone.com is opgezet en werkt voor bedrijven als een inbound callcenter. Zij nemen de verantwoordelijkheid om de telefoon van bedrijven op te nemen zodat zij bereikbaar zijn. Het resultaat is terug te zien omdat huidige en potentiele klanten niet worden misgelopen. Als bedrijf is het soms noodzakelijk om taken uit te besteden, gebruik de kennis van anderen. |
https://www.bizziphone.com |